Σάββατο 23 Ιανουαρίου 2016

Θες χιονάνθρωπο να φτιάξεις;

Οι μαθητές το ζητάνε και το ξαναζητάνε και δεν μπορώ να το αγνοήσω. Και να μην παραλείψω το γεγονός ότι δεν υπάρχει μαθητής που να μην σιγοψιθυρίζει το σχετικό τραγούδι! Σας προτείνω διάφορες δραστηριότητες τις οποίες μπορείτε να δυσκολέψετε ανάλογα με το επίπεδο των μαθητών. Ξερετε πλέον τι χρειάζεστε! Ναι, καλά το υποθέσατε......Φαντασία!



Μπορείτε να αναφερθείτε στον Χειμώνα κάνοντας διάφορες ανάλογες δράσεις. Ακροάσεις από Βιβάλντι μέχρι τους "ThePianoGuys"https://www.youtube.com/watch?v=6Dakd7EIgBE

Μπορείτε να μιλήσετε ακόμη και για τις παραλλαγές, τη διαφορετικότητα (χιονονυφάδες).
Οι μαθητές αποκωδικοποιούν το μύνημα της Άννας και ξεκινάει η περιπέτειά τους. Ακούνε και στη συνέχεια τραγουδάνε το βασικό θέμα. Μπορούμε να αναφερθούμε στην παύση ογδόου, στο διάστημα 4ης και 7ης, στο σι ύφεση, στο παρεστιγμένο, να παίξουν στη φλογέρα, και όλα αυτά ανάλογα με το επίπεδο. Ζητάμε από τους μαθητές να βάλουν δικούς τους στίχους. Θα εκπλαγείτε από τις ιδέες τους. Θα μπορούσε να αποτελέσει το τραγούδι για το κλείσιμο της χρονιάς.









Οι μαθητές ακούνε τα ρυθμικά μοτίβα που εκτελεί ο δάσκαλος σε κάποιο κρουστό όργανο και ζωγραφίζουν ανάλογα τον Olaf!









"Καρφίτσωσε τη μύτη στον Όλαφ": όλοι θυμάστε το παιχνίδι όπου προσπαθούμε να κολλήσουμε την ουρά στο γάιδαρο με κλειστά τα μάτια! Σε ομάδες, λοιπόν, τους βάζετε να τοποθετήσουν μύτη, στόμα και τα υπόλοιπα ακολουθώντας τις οδηγίες της ομάδας τους μέσα από  κρουστά οργανάκια π.χ. ξυλάκια - πάνω, κουδουνάκια - κάτω, σπλάσ - κόλλα το. Η ομάδα που έχει "κολλήσει" πιο σωστά τον Όλαφ κερδίζει!



"Φύσα αγέρι....": το χειμώνα φυσάει και φυσάει! Μπορούν να εξασκηθούν στην αναπνοή και τον έλεγχό της ως εξής: σε μπαλάκι του πινκ πονκ σχεδιάζουν έναν χιονάνθρωπο και κατόπιν φυσάνε λίγο, πολύ, κοφτά το μπαλάκι πανω στην έδρα ή στο θρανίο τους. Μπορούν να το φυσάνε ο ένας στον άλλο προσέχοντας να μην πέσει.






Κοινωνική και Συναισθηματική μάθηση: μέσα σπό την ταινία μπορείτε να εστιάσετε στα συναισθήματα. Να συζητήσετε για την αγάπη, το μίσος, το πείσμα και άλλα. Μπορείτε να μοιράσετε τις παρακάτω καρτέλες σε ομάδες και να προβληματιστούν με τους μορφασμούς του Κριστόφ. Η παρουσίαση και η μετέπειτα συζήτηση θα βοηθήσουν να διαπιστώσουμε εαν οι μαθητές μας κατανοούν τις φωτογραφίες και αυτό που θέλουν να μας μεταφέρουν. Η ηχητική επένδυση είναι απαραίτητη και διασκεδαστική.



και κάτι τελευταίο........
Οι μαθητές μαθαίνουν το τραγούδι. Κατά την εκμάθηση μπορείτε να τους δώσετε το κείμενο με κάποια κενά προκειμένου να βρούνε τις λέξεις οι ίδιοι οι μαθητές (οι μικροί ενθουσιάζονται). Για τους μεγαλύτερους μπορείτε να το κάνετε παντομίμα!


Α! και φυσικά δύσκολους λαβύρινθους!






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου