Σάββατο 15 Αυγούστου 2015

Πρόγραμμα "Διατροφή" για τη Β' Δημοτικού



Β’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Πρόγραμμα τάξης:  Διατροφή
Διδασκαλία:  Αναστασιάδου Ξανθίππη (Μουσικός ΠΕ16)

ΣΤΟΧΟΙ
·         Να αποδώσουν μελωδικά το τραγούδι «Ο μπαμπάς μου με ρωτάει» σε ρυθμό 7/8.
·         Να αποδώσουν μελωδικά το τραγούδι «Το αβοκάντο» σε ρυθμό 4/4 και στυλ Bossa nova.
·         Να συνδυάσουν συλλαβές και λέξεις με ρυθμικά μοτίβα.
·         Να συνοδέψουν το τραγούδι ρυθμικά με κρουστά οργανάκια.
·         Να μάθουν και να χορέψουν σε κύκλο τον χορό καλαματιανό σε 7/8.
·         Να αποδώσουν κινητικά τον χορό Bossa nova.
·         Να κατανοήσουν και να συγκρίνουν βιωματικά τα δυο είδη μουσικής/χορού.
·         Να γνωριστούν καλύτερα τα μέλη της ομάδα και να αναπτυχθεί η εμπιστοσύνη μεταξύ τους.

ΥΛΙΚΑ
·         Τραγούδι «Ο μπαμπάς μου με ρωτάει» και «Το αβοκάντο» από το cd «Τραγουδάκια Γάλακτος»
·         Μαντήλες
·         Κόκκινες και πράσινες κορδέλες γκοφρέ.
·         Κρουστά οργανάκια της τάξης
·         Ηχοσύστημα

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
·         Ενεργοποίηση – επικοινωνία: η παιδαγωγός βάζει στο ηχοσύστημα το τραγούδι «Αβοκάντο» και μοιράζει στα παιδιά μαντήλες ή γκοφρέ κορδέλες. Τους ζητάει να γίνουν ζευγαράκια και προσπαθούν να χορέψουν στον ρυθμό bossa nova. Η δασκάλα δίνει οδηγίες για τον χορό: αντικριστά, με τα χέρια ψηλά, αγκώνες-αγκώνες, γόνατο-γόνατο, μέτωπο-μέτωπο, αλλάζουν ζευγαράκι. Η διαδικασία συνεχίζεται ανάλογα με την διάθεση της ομάδας.

·         Ρυθμική συνοδεία: η παιδαγωγός βάζει το τραγούδι «ο μπαμπάς μου με ρωτάει» σε 7/8 και τα παιδιά κρατάνε τον παλμό του τραγουδιού                         σε διάφορα μέρη του σώματος π.χ. γόνατα, κοιλιά, παλαμάκια. Στη συνέχεια συνδυάζουν λέξεις με συγκεκριμένα ρυθμικά μοτίβα. Όταν μάθουν όλα τα ρυθμικά μοτίβα χωρίζονται σε 3 ομάδες και κάθε μια έχει το δικό της σχήμα. Τα λένε με τη μορφή ρυθμικής σκυταλοδρομίας. Επίσης, μπορούν να δοκιμάσουν να παίζουν τα ρυθμικά σχήματα σε κρουστά οργανάκια.

            7/8 _____________________________________||
                        Θέ - λω  γλυ-     κό   να     φά – ω                      

            7/8 _____________________________________||
                      Πονάει το    δόντι    δόντι

            7/8 _____________________________________||
                      Ζά – χα – ρη      όχι     άλλη

* Μπορείτε να προσθέσετε όποιες ρυθνμικές αξίες επιθυμείτε ανάλογα με το επίπεδο δυσκολίας που επιθυμείτε!
 
·         Εκμάθηση τραγουδιού: τα παιδιά μαθαίνουν τους στίχους του τραγουδιού με τη μέθοδο της επανάληψης. Μόλις το μάθουν κρατάνε τον παλμό του τραγουδιού στα γόνατα ή συνοδεύουν ρυθμικά με οργανάκια.
Ο μπαμπάς μου με ρωτάει
Ο μπαμπάς μου με ρωτάει κάθε μέρα στα κρυφά
πες μου όλη την αλήθεια πόσα έφαγες γλυκά?

Και αρχίζω να μετράω μα δεν ξέρω τι να πω
ένα, δύο, τρία,...πέντε ή..σαράντα κι εκατό !!

Μου 'δωσε ο παππούς γκοφρέτα κι η γιαγιά μου παγωτό
καραμέλες η νονά μου κι η μαμά ζαχαρωτό

                            Έφαγα πολλά μπαμπάκα δεν μπορώ να σου το πω                                                πάμε τώρα κατ'ευθείαν για τον οδοντογιατρό!!  (2)

·         Χαλάρωση: η παιδαγωγός συζητάει με τα παιδιά για τα γλυκά και το πόσο κακό μπορούν να μας κάνουν. Ταυτόχρονα αναφέρουν το πόσο σημαντικό είναι να τρώμε λαχανικά και φρούτα. Στο τέλος, λένε όλοι μαζί το λάχνισμα/ ρυθμικό τραγουδάκι « Go Bananas» ( https://www.youtube.com/watch?v=ytnbGpRmOqE) για να χαλαρώσουν.

ΕΠΕΚΤΑΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
   Εφόσον τα παιδιά καταφέρουν να μάθουν το τραγούδι, μπορούμε να τους δείξουμε τα βήματα από τον Καλαματιανό. Έτσι, θα έχουμε 3 ομάδες: χορευτές, οργανοπαίκτες και τραγουδιστές. Τα παιδιά μπορούν να αυτοσχεδιάσουν και να δημιουργήσουν δικά τους ρυθμικά σχήματα με λέξεις βασισμένα στον ρυθμό 7/8. Επίσης, μπορούν να αποδώσουν με κινήσεις θεατρικές την υπόθεση και των δυο τραγουδιών. Τέλος, όταν δούμε ότι έχουν κατανοήσει και τα δυο είδη ρυθμού, μπορούμε να τους χωρίσουμε σε 2 ομάδες: γλυκά, λαχανικά(ή φρούτα). Τα «γλυκά» θα φωνάζουν συνθήματα σε ρυθμό 4/4 και τα «λαχανικά» σε ρυθμό 7/8. Ζητάμε από τα παιδιά να βρουν τα δικά τους συνθήματα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου